خواص میوه استوایی یانگ می

myrica rubra (توت فرنگی چینی) “یانگ می” یا توت فرنگی ژاپنی یا توت فرنگی چینی همان گونه که از نامش مشخص است بومی چین و ژاپن بوده وبیشتر در مناطقی در یانگ تسه در قسمتهایی چین می باشد و اسم آن از همین نام گرفته شده. و دراین قسمت دارای اهمیت زیادی از نظر اقتصادی بوده .از درختانی زیبا و رنگارنگ برخوردار است. میوه آن با رنگ قرمز یا اغوانی مایل به قرمز شبیه به توپ کوچک کرک دار خیلی زیبا بوده .درختان یانگ می عمدتا در پارک ها و باغ ها جنبه ی زینتی داشته و میوه های قرمز رنگ آنها دارای طعمی دوست داشتنی هستند. هسته بزرگ یانگ می حدود نیمی از کل حجم میوه را به خود اختصاص می دهد.

کاربرد myrica rubra (توت فرنگی چینی)

بیشترین کاربرد این درخت نوع زینتی آن بوده که واقعا زیبا و دیدنی خصوصا وقتی میوه می دهد. در کاربرد دیگر میتوان خشک شده میوه آن که بومی ها با نام Yumberry از آن نام می برند. طعم دهند ههای ماست، نوع ترشی بسیار خوشمزه آن، مربا، آب میوه بسیار لذیذ آن، تزیین شیرینی و بستنی.

 

خواص میوه یانگ می( یام بری)

استفاده از یام بری توسط مردم آسیای شرقی شامل داروهای ضددرد برای مسمومیت با آرسنیک است که به عنوان درمان دارویی و ضد التهابی برای درمان اسهال، دیسترانت، دیسپسی، تهوع، شکنندگی بیش از حد، پسوریازیس و در درمان زخممی شودبرای درمان مسمومیت با آرسنیک، زخم هاو بیماری های پوستی، عصاره پوست ساقه مفید است.

 

برگ ها به مدت طولانی برای پزشکان طب چینی شناخته شده است و ضد التهابی است و مطالعات اخیر نشان داده است که آب میوه ها نیز ضد التهابی است و در درمان زخم ها موثر است

سایر اجزای گیاهی شامل دانه ها، برگ ها و ریشه ها در گیاه چینی بعنوان داروی گیاهی موثر، ضددرد و ضد اسهال استفاده می شود. پوست اغلب به عنوان رنگ زرد استفاده می شود.

 

این میوه ، برای درمان درد گردن و معده مفیداست. بذر در درمان عرق بدبو استفاده می شود. این گیاه در درمان بیماری وبا، بیماری های قلبی و بیماری های معده استفاده می شود.​

 

میوه یانگ می مفید برای سوزاندن چربی های بدن

این میوه قرمز رنگ حاوی آنتوسیانین می باشد که موجب سوزاندن چربی های ذخیره شده در بدن می گردد. زمانی که تعدادی حیوان از رژیم غذایی پر چرب مصرف می کنند و در همان حال از آنتیوسیانین تغذیه می شوند، ۲۴ درصد کاهش وزن بیشتری از حیوانات دیگری که رژیم آن ها آنتوسیانین نداشت خواهند داشت.

 

میوه یانگ می مفید برای افزایش حافظه کوتاه

آنتوسیانین این میوه حافظه کوتاه مدت را در ۸ هفته، ۱۰۰ درصد زیاد می کند.

میوه یانگ می کالری کم و فیبر بالایی دارد

یک پیمانه توت فرنگی ژاپنی دارای ۵۴ کالری می باشد و میزان بالایی از فیبر مورد نیاز بدن را تامین می نماید.

میوه یانگ می تسکین دهنده التهاب است

یام بری می تواند سطح CRP را کاهش دهد CRP سیگنال التهاب در بدن می باشد. در یکی از مطالعات انجام شده، زنانی که ۱۶ عدد از این میوه (یا بیشتر از آن) را در عرض هفته استفاده کرده بوند ۱۴ درصد احتمال افزایش CRP در آن ها کمتر بود.

 

میوه یانگ می کاهش دهنده بیماری های قلبی عروقی

فلاونوئیدها موجود در این میوه می توانند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کم نماید.

میوه یانگ می مفید برای سلامت استخوان ها

یام بری حاوی پتاسیم، ویتامین K و منیزیم می باشد و همین امر موجب استحکام استخوان ها می گردد.

پیشگیری از سرطان مری با میوه یانگ می

مطالعات انجام شده نشان می دهد پودر یام بری منجمد شده موجب پیشگیری از سرطان مری می گردد.

 

میوه یانگ می خاصیت ضد پیری دارد

یام بری حاوی بیوتین است که به ساختن موها و ناخن های در بدن کمک می نماید. همچنین این میوه در برگیرنده آنتی اکسیدان الاژیک اسید می باشد و می تواند از پوست محافظت کند.

 

میوه یانگ می مفید برای کاهش وزن

ترکیب نیتراتی که در این میوه موجود است می تواند جریان خون و اکسیژن در بدن را افزایش دهد و همین امر برای کاهش وزن مفید می باشد.

میوه یانگ می مفید برای سلامت چشم

خوردن سه یا چند وعده از یام بری می تواند خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا که در آن بینایی از بین می رود را کم می نماید.

یام بری حاوی تانن است.تانن ها قابلیت انعقاد آلبومین ها را دارند هم چنین این مواد فلزات سنگین آلکالوئیدها را غیر محلول می نمایند ودر نتیجه در از بین بردن مسمومیت های ناشی از آلکالوئیدها سمی وفلزات سنگین مفید هستند.

 

خواص ضد ویروسی میوه یانگ می

مهمترین اثر تانن ها اثر آنتی سپتیک یا ضد عفونی کنندگی آنها می باشد (اثر ضد قارچ وضد ویروس)واز اثرات زیان آور قارچ ها و ویروسها وحشرات بیماری زا جلوگیری می نماید.

یام بری برای درمان تورم حفره دهانی ، زکام برونشیت، خونریزی موضعی، روی سوختگی و ورم حاصل از سرمازدگی ، زخم ، بواسیر و تعرق بیش از حد مصرف می گردند.

در مصارف داخلی نیز در موارد زکام معده ای، اسهال، عفونت های مثانه و همچنین به عنوان ( آنتی دوت ) پادزهر در هنگام مسمومیت با آلکالوئیدهای گیاهی استفاده می شوند.

 

خواص میوه یانگ می برای محافظت از سرطان پوست

ماده مغذی مسئول رنگ قرمز عمیق گل یام بری ، سیانیدین-۳-گلوکوزیداست که در برابر سرطان، به ویژه سرطان پوست محافظت می کند. مطالعه منتشر شده در “سم شناسی و داروشناسی کاربردی” در سال ۲۰۱۴ نشان داد که سیانیدین-۳-گلوکوزید باعث مهار آسیب UVB و التهاب پوست موش های بدون مو می شود. در حالی که این مطالعه نتایج امیدوارکننده ای از مزایای محافظت از سرطان از ماده شیمیایی موجود در یام بری را نشان می دهد، قبل از اعمال توصیه ها در مورد انسان ، تحقیقات بیشتری لازم است.

منبع : ساعد نیوز

اشتراك گذاری نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *