خواص قارچ دکمه ای

این نوع قارچ در تمام سال در دسترس می باشد و می توان از قارچ دکمه ای در سوپ ها، سالادها و خوراک ها استفاده کرد. قارچ دکمه ای دارای فواید سلامتی بسیاری بوده و اضافه کردن آن به رژیم غذایی مفید است.

سلامت قلب

بیماری قلبی یکی از علل مرگ و میر در جهان است. عامل اصلی خطر بیماری قلبی آتروژنز می باشد. آتروژنز تشکیل آتروماها (تجمع پلاک های حاوی چربی بر روی لایه درونی دیواره عروق) روی دیواره شریان ها در آترواسکلروز (تصلب شرائین)) است. براساس نتایج مطالعه دانشگاه ایالتی آریزونا پیرامون اثربخشی قارچ سفید بر سلول های اندوتلیال انسانی که در مجله تغذیه در ایالات متحده به چاپ رسید، قارچ دکمه ای باعث کاهش التهاب در سلول های شریانی و جلوگیری ازچسبیدن سلول های سفید خون به دیواره شریانی می شود. بنابراین مصرف قارچ دکمه ای ممکن است از خطر ابتلا به بیماری قلبی جلوگیری کند.

سیستم ایمنی

سلول های کشنده ی طبیعی در بدن نسبت به مهاجمان خارجی از جمله ویروس ها و سلول های سرطانی پاسخ سریعی دارند و اولین خط دفاعی در از بین بردن این سلول ها محسوب می شوند. به طوریکه این پاسخ سریع برای سیستم ایمنی حیاتی است و به بدن برای مقابله با بیماری ها کمک می کند. براساس گزارش مجله تغذیه در ایالات متحده، مصرف قارچ دکمه ای با افزایش فعالیت سلول های کشنده ی طبیعی می تواند در کمک به بهبود توان سیستم ایمنی موثر باشد. همچنین محتوای پلی ساکارید قارچ دکمه ای مسئول تقویت توان سیستم ایمنی است.

 ضدسرطان

قارچ دکمه ای از بدن در برابر سلول های سرطانی مختلف محافظت می کند. براساس گروه بیماری شناسی گیاهی دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، قارچ دکمه ای در درمان سرطان سینه، روده بزرگ و پروستات موثر است. طبق مطالعه منتشر شده در مجله تحقیقات سرطان در ایالات متحده، مصرف روزانه نصف فنجان قارچ دکمه ای می تواند در توقف رشد تومورهای سرطان سینه مفید باشد. همچنین مصرف روزانه کمتر از نصف فنجان قارچ دکمه ای در بانوان سالم نیز می تواند خطر ابتلا به پیشرفت سرطان سینه را کاهش دهد.

موادمغذی

قارچ دکمه ای با دریافت روزانه توصیه شده ی چندین ویتامین و موادمعدنی در ارتباط است. براساس گزارش وزارت کشاورزی امریکا، قارچ دکمه ای حاوی میزان بالایی مس بوده که در تولید سلول های قرمز خون و حفظ سلامت قلب موثر است. قارچ دکمه ای همچنین موادمغذی دیگری از جمله ویتامین C، ویتامین D، ویتامین B، سلنیوم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم و روی را برای بدن فراهم می کند.

 

منبع: نسخه

اشتراك گذاری نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *