خواص پوست انار

شاید تا به حال در حین مصرف انواع میوه‌ها به شما گفته شده باشد که مصرف میوه با پوست خواص بیشتری دارد، این دقیقا به این معنا است که حجم عظیمی از خواص میوه‌ها در پوست آن‌ها نهفته شده است. اما شاید برای‌تان بسیار جالب‌تر باشد، که ما در این مطلب از خواص پوست انار برای شما بگوییم. پوست انار شاید حین خوردن دانه‌های یاقوتی آن به طور همزمان قابل استفاده نباشد، اما به شکل‌های گوناگونی برای درمان بسیاری از عارضه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه همراه ایده‌آل‌مگ باشید تا مواردی چند از خواص انار را برای شما عزیزان همیشه همراه شرح دهد.

مقابله با آکنه و جوش‌های قرمز به کمک پوست انار

یکی از جمله خواص پوست انار در طب سنتی مقابله با آکنه وجوش‌های عفونی است. آنتی اکسیدان موجود در پوست این میوه، باعث می‌شود تا پوست صورت شما از هر گونه عفونت و باکتری حفظ شود و در صورت بروز، به درمان هرچه سریع تر آن کمک کند. برای مقابله با جوش‌های قرمز و آکنه به کمک پوست انار، به مقداری پوست انار، گلاب و آب‌لیمو احتیاج دارید، که در مرحله اول باید با تفت دادن پوست انار در ماهیتابه به خشک شدن آن کمک کنید تا بتوانید آن را آسیاب کنید و سپس گلاب و آب‌لیمو را به آن اضافه کنید. در این روش مخلوطی کرمی شکل به دست می‌آید که می‌توانید آن را بر روی جوش‌ها و آکنه‌ها بمالید تا به این واسطه دوره درمان خود را شروع کنند.

 

جلوگیری از بروز چین و چروک

خواص پوست انار را می‌توان در جلوگیری از ایجاد چین و چروک‌ها بر روی پوست مشاهده کرد، چرا که خواص شگفت‌انگیز پوست انار موجب می‌شود تا کلاژن‌های موجود در پوست دیرتر شکسته شوند و در نهایت علائم پیری پوست نیز دیرتر و در سنین بسیار بالا نمایان شوند. برای مشاهده خواص پوست انار در جلوگیری از پیری پوست به مقداری شیر و پوست انار احتیاج دارید که پوست  انار باید آسیاب شده باشد، که بتوانید آن را با شیر مخلوط کنید و سپس بر روی پوست صورت خود بمالید. گاهی به جای شیر استفاده از گلاب برای آماده کردن این مخلوط به افراد با پوست چرب توصیه می‌شود و به طور کلی برای تاثیر گذاری بیشتر، حداقل ۲ بار در هفته باید از این مخلوط بر روی پوست صورت خود بمالید و پس از خشک شدن، آن را از روی پوست با آب ولرم پاک کنید.

افزایش رطوبت پوست

قطعا شما نیز مانند دیگر افراد به دنبال پیدا کردن  راه‌حلی برای مراقبت از پوست خود در برابر سموم محیطی و آلاینده‌ها هستید، اما نمی‌دانید از بین راه‌حل‌های موجود کدام یک را انتخاب کنید. یکی دیگر از شگفت‌انگیزترین خواص پوست انار در این زمینه کاربرد دارد که  رطوبت و نرمی پوست شما را افزایش می‌دهد و همچنین موجب حفظ تعادل PH پوست شما می‌شود. در این روش به مقداری ماست و پودر پوست انار آسیاب شده نیاز دارید، تا پس از مخلوط کردن این دو با هم، پوست صورت و گردن خود را به این مخلوط آغشته کنید و پس از گذشت ۱۰ دقیقه آن را با آب سرد بشویید.

پوست انار، اسکراپی موثر در  پاکسازی سلول‌های مرده پوست

از دیگر خواص پوست انار می‌توان به موثر بودن آن به عنوان یک اسکراپ اشاره کرد که در این روش باید به کمک موادی همچون: عسل، روغن طبیعی، پوست انار پودر شده و شکر مخلوطی را آماده کنید که با ماساژ آن بر روی پوست صورت خود، به پاکسازی سلول‌های مرده پوست و درمان جوش‌های سر سیاه کمک کنید. پس از ماساژ صورت با این مخلوط، آن را با آب بشویید و سپس برای مرطوب نگه داشتن پوست از مرطوب‌کننده‌ها استفاده کنید.

 

استفاده از آن به عنوان کرم ضد آفتاب

پوست انسان همیشه در معرض خطرات ناشی از  اشعه های مضر UVA و UVB بوده است، که به همین خاطر بسیاری از افراد ناچار به استفاده از کرم‌های ضد آفتاب می‌شوند تا به این واسطه در روزهای گرم و سوزاننده از پوست خود مراقبت کنند. شاید بسیار شگفت‌زده شوید، اگر بدانید که یکی دیگر از خواص پوست انار این است که همانند کرم‌های ضد آفتاب از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید مراقبت می‌کند.

 

در این روش باید هر بار که قصد بیرون رفتن از منزل را دارید، ۲۰ دقیقه قبل از خروج از منزل، یک نوع کرم را انتخاب کنید و پودر پوست آسیاب شده انار را به آن اضافه کنید و بر روی پوست صورت خود بمالید. اگر تمایلی به استفاده از کرم در این روش را ندارید، می‌توانید از روغن‌های طبیعی نیز برای آماده کردن این مخلوط استفاده کنید.

 

جلوگیری از ایجاد شوره و ریزش مو

از دیگر خواص پوست انار این است که شما به واسطه آماده کردن مخلوطی از پودر پوست آسیاب شده انار و روغن مو، که باید ریشه‌ موهای خود را با آن ماساژ دهید و پس از گذشت یک زمان دو ساعته و یا یک روزه، موها را با شامپو بشویید، از ایجاد شوره و ریزش مو جلوگیری کرده باشید.

 

درمان گلو درد با پوست انار

یکی از راه هایی که می‌توان به کمک آن گلودرد یا درد لوزه را کاهش داد استفاده از پوست انار است. در این روش بر خلاف روش‌های قبلی که از مخلوط پودر پوست انار آسیاب شده، با دیگر مواد برای درمان بسیاری از مشکلات و عارضه‌ها استفاده می‌شد، با توجه به نوع عارضه که گلو درد می‌باشد، با جوشاندن پوست انار، محلولی آماده می‌شود که باید آن را از صافی رد کرد و پس از خنک شدن آن را غرغره کرد.

پیشگیری از بیماری‌های قلبی

همانطور که در بالا گفته شد آنتی اکسیدان‌های قوی موجود در پوست این میوه مانع ایجاد بیماری‌های قلبی می‌شود، همچنین باعث کاهش میزان استرس و کلسترول خون می‌شود و مراقب سلامتی قلب انسان است. در این روش به مقدار لازم شیر و پودر پوست آسیاب شده انار را آماده کنید و پس از مخلوط کردن آن‌ها با هم به صورت روزانه در هر وعده‌ای که باب میل خودتان است، مخلوط آماده شده را نوش جان کنید تا به این واسطه از بروز بیماری‌های قلبی پیشگیری کرده باشید.

افزایش سلامت دندان‌ها با پوست انار

با پوست انار می‌توانید محلولی را آماده کنید که غرغره کردن آن سلامت دندان‌های شما را افزایش دهد و از بروز انواع مشکلات دهان و دندان جلوگیری کند. در این روش محلول به راحتی با حل کردن یک قاشق پودر پوست انار در آب آماده می‌شود. نیاز است تا از این محلول حداقل دوبار در روز استفاده کنید تا مشکلات دهان و دندان خود را همچون بوی بد دهان بر طرف کنید.

 

روش خشک کردن پوست انار

خشک کردن پوست انار بسیار کار سختی نیست و شما به راحتی می‌توانید پس از مصرف انبوه میوه انار در میهمانی‌ها و یا در جمع خانواده خود، پوست‌های سالم را جمع آوری کنید و  پس از تکه تکه کردن، آن‌ها را در یک سینی بریزید و در یک روز آفتابی در مقابل نور خورشید قرار دهید. پوست‌های تکه تکه شده انار را تا زمانی در معرض هوای آزاد و نور خورشید قرار دهید که رطوبت خود را از دست بدهند. پوست‌های خشک شده انار را می‌توانید به همان شکل تکه تکه شده در ظرف‌های پلاستیکی نگه دارید و یا از همان ابتدا آن‌ها را آسیاب کنید تا در صورت نیاز، به سرعت به سراغ پودر پوست انار بروید و از آن برای درمان عارضه‌های ایجاد شده استفاده کنید.

 

منبع : ایده مگ

اشتراك گذاری نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *