دسر نسکافه بیسکوئیتی

دسر نسکافه بیسکوئیتی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و لذیذ و ساده است که بافتی نرم و سبک دارد و خیلی راحت و سریع درست می‌شود، این دسر خوش طعم و مقوی طرفداران زیادی دارد و برای پذیرایی و مهمانی‌ها بسیار شیک و مناسب است.

مواد لازم برای دسر

شیر       ۴ لیوان

شکر      ۱ لیوان

نشاسته ذرت         ۳ قاشق غذا خوری

آرد سفید  ۲ قاشق غذا خوری

نسکافه    ۱ قاشق غذا خوری

پودر ژلاتین          ۱ قاشق غذا خوری پر

خامه صبحانه        ۱ پاکت ۲۰۰ گرمی

بیسکوئیت پتی پور ۱ بسته

مواد لازم برای گاناش

خامه صبحانه        ۱۰۰ گرم

شکلات تلخ، یا ترکیب شکلات تلخ و شیرین       ۱۵۰ گرم

طرز تهیه دسر نسکافه بیسکویتی

تهیه مخلوط شیر، نشاسته ذرت و آرد

برای طرز تهیه :

ابتدا شیر را داخل یک ظرف مناسب بریزید و بعد نشاسته ذرت و آرد را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا در شیر مخلوط شوند، نسکافه و پودر ژلاتین را هم روی مخلوط بریزید و با هم ترکیب کنید و سپس ظرف مواد را روی حرارت ملایم قرار دهید.

پختن و غلظت دادن مخلوط

مخلوط را مدام هم بزنید تا همه مواد کاملا با هم ترکیب شوند و مخلوط به غلظت مناسب برسد، وقتی که مخلوط یک جوش زد خامه صبحانه را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با هم ترکیب و یکدست شوند و بعد ظرف را از روی حرارت بردارید.

 

ترتیب دادن لایه‌های بیسکوئیت و مخلوط

سپس در یک ظرف مناسب یک لایه بیسکوئیت پتی‌پور بچینید، به طوری که کامل سطح ظرف را پر کند و بعد مقداری از مخلوط مواد را تا داغ است روی بیسکوئیت‌ها بریزید و پخش کنید، سپس یک لایه دیگر بیسکوئیت بچینید و دوباره از مواد بریزید.

 

خنک کردن و سفت شدن دسر در یخچال

همینطور ادامه دهید تا بیسکوئیت‌ها تمام شوند و در آخر یک لایه از مخلوط مواد را بریزید و ظرف دسر را به مدت ۳ تا ۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا دسر کاملا خودش را بگیرد و مواد روی بیسکوئیت‌ها سفت شوند و به خورد بیسکوئیت‌ها بروند.

تهیه و تزئین گاناش

در این فاصله برای تزئین روی کیک گاناش را درست کنید، خامه صبحانه را داخل ظرفی بریزید و به روش بن ماری روی بخار کتری قرار دهید تا خامه باز شود وقتی که خامه یکدست شد، شکلات را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا شکلات ذوب شود.

 

خنک کردن و سفت شدن گاناش

شکلات ذوب شده و خامه را با قاشق هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط و یکدست شوند و بعد از روی بخار کتری بردارید و در دمای محیط قرار دهید تا کمی سرد شود و بعد از آن به مدت ۲ ساعت در یخچال بگذارید تا گاناش کاملا سرد و سفت شود.

 

هم زدن گاناش و ریختن آن در قیف

بعد از این زمان گاناش را از یخچال بیرون بیاورید و با همزن برقی به مدت ۵ تا ۶ دقیقه هم بزنید تا فرم بگیرد و نرم و غلیظ شود، به طوری که اگر ظرف را برگرداندید از ظرف بیرون نریزید، بعد آن را داخل قیف با ماسوره دلخواه خودتان بریزید.

 

تزئین و سرو دسر نسکافه بیسکوئیتی

سپس دسر را از یخچال بیرون بیاورید و با قیف روی آن از گاناش هر فرم و شکلی را به سلیقه و دلخواه خودتان بزنید و بعد با پودر پسته، پودر نارگیل، مغز گردو خرد شده، مغز فندق خرد شده و خلال بادام و شکلات چیپسی و چند برش موز تزیین کنید. در آخر دسر نسکافه بیسکوئیتی را به عنوان یک دسر جذاب و شیک برای پذیرایی همراه با انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

اشتراك گذاری نوشته