چیز کیک کاراملی

چیز کیک کاراملی

چیز کیک کاراملی یکی از انواع چیز کیک ها می باشد که بسیار خوشمزه و راحت است و مخصوص کسانی می باشد که طعم و مزه کارامل را دوست دارند و می خواهند یک چیز کیک ساده تهیه کنید. این چیز کیک بدون لایه ژله تهیه می شود و شما می توانید در هر قالبی که دوست دارید تهیه و برش بزنید. بهتر است برای تهیه چیز کیک ها آن را از شب قبل تهیه کنید و در یخچال قرار دهید تا مزه ها به خورد هم برود و کراست بیسکویتی نرم شود. شما می توانید از هر نوع بیسکویتی که دوست دارید برای تهیه چیز کیک استفاده کنید.

 

مواد لازم برای تهیه چیز کیک کاراملی بدون فر

بیسکویت پتی بور ۱۵۰ گرم

کره ۱۵۰ گرم

پودر کرم کارامل ۱ بسته

شیر ۱ پیمانه

پنیر خامه ای ۲۰۰ گرم

شکر ۲ ق غذا خوری

پودر ژلاتین ۲ الی ۳ ق غذا خوری

آب سرد ۱/۴ پیمانه

طرز تهیه :

مرحله اول: تهیه کراست بیسکویتی

ابتدا باید لایه بیسکویتی را تهیه کنید. برای این کار کره را به روش بن ماری ذوب کنید و یا داخل شیرجوش ریخته و صبر کنید تا نرم شود. سپس بیسکویت را داخل غذاساز ریخته و پودر کنید و یا می توانید داخل نایلون ضخیم ریخته و با گوشتکوب بکوبید تا پودر شود. سپس کره را اضافه کنید و هم بزنید و کف قالب مورد نظر که می توانید کاغذ روغنی را نایلون انداخته بریزید و با پشت یک لیوان خوب صاف و فشرده کنید و در یخچال قرار دهید.

 

مرحله دوم: تهیه ژلاتین و کارامل

پودر ژلاتین را روی آب سرد ریخته و صبر کنید تا اسفنجی شود و بعد روی حرارت کتری قرار دهید و بن ماری کنید و یا ۱ دقیقه در مایکروفر قرار دهید. برای تهیه کارامل نیز باید یک بسته پودر کارامل را به همراه شیر داخل قابلمه بریزید و هم بزنید تا کرم کارامل حل شود و بعد از روی حرارت بردارید.

 

مرحله سوم: هم زدن لایه پنیری

داخل یک کاسه خامه و پنیر خامه ای و شکر را بریزید و با همزن برقی بزنید تا مواد یکدست شود. حالا کمی از مواد پنیری را به کرم کارامل اضافه کنید و هم بزنید تا باز شود و بعد کل مایه کرم کارامل را به مایه پنیری اضافه کنید و بعد ژلاتین را اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه چیز کیک کاراملی

مواد را خوب هم بزنید و قالب را از یخچال خارج کنید و لایه پنیری روی آن بریزید و در یخچال قرار دهید و برای ۴ الی ۵ ساعت صبر کنید تا لایه پنیری خودش را بگیرد و بعد دور تا دور قالب را جدا کنید و به کمک نایلون یا اگر از قالب کمربندی استفاده می کنید کمر قالب را باز کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه چیز کیک کاراملی خوشمزه و ساده

بهتر است از پنیر ماسکارپونه استفاده کنید.

قطر قالب باید ۲۲ سانت باشد.

می توانید برای تزیین از سس کرم کارامل استفاده کنید.

اشتراك گذاری نوشته