شیرینی میوه ای

طرز تهیه شیرینی میوه ای

شیرینی میوه‌ای یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و لذیذ است که بافتی سبک و ترد دارد و خیلی راحت و سریع آماده می‌شود و برای پذیرایی به عنوان یک دسر شیک بسیار مناسب است. شیرینی میوه‌ای را می‌توانید با میوه‌های مختلف و با طعم‌های متنوع درست کنید.

 

مواد لازم شیرینی میوه ای

خمیر هزار لا        ۱ ورق

شیر مایع ۳۰۰ میلی لیتر

شکر      ۷۵ گرم

عصاره وانیل        ۱ قاشق چای خوری

پنیر خامه‌ای         ۱۰۰ گرم

زرده تخم مرغ       ۲ عدد

نشاسته ذرت حل شده در کمی شیر       ۲۰ گرم

طرز تهیه شیرینی میوه ای

مرحله ۱: آماده‌سازی مخلوط شیر، شکر و وانیل

ابتدا برای درست کردن کرم مقداری شیر را داخل یک ظرف بریزید و سپس شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید و کمی هم وانیل روی شیر بریزید و هم بزنید تا عطر وانیل در مخلوط پخش شود و سپس ظرف را روی حرارت متوسط قرار دهید و هم بزنید.

مرحله ۲: اضافه کردن پنیر خامه‌ای

مخلوط مواد را تا زمانی که شکر در شیر کاملاً حل شود و شیر شروع به جوشیدن کند هم بزنید بعد از آن مقداری پنیر خامه‌ای را به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید تا پنیر با شیر خوب ترکیب شود و بافت مخلوط تشکیل شده یکدست و صاف و لطیف باشد.

 

مرحله ۳: تهیه و مخلوط کردن زرده‌های تخم‌مرغ

سپس زرده‌های تخم مرغ را جدا کنید و در یک ظرف کوچک بریزید و مقداری شیر به آن‌ها اضافه کنید و هم بزنید و خوب با هم مخلوط کنید تا زرده‌های تخم مرغ از حالت لختگی خارج شوند و کاملاً با شیر ترکیب شوند و بافت یکدست و صافی تشکیل شود.

 

مرحله ۴: ادغام زرده تخم‌مرغ و شیر

بعد ترکیب زرده‌های تخم مرغ و شیر را به مخلوط مواد اضافه کنید و خوب با هم ترکیب کنید سپس مقداری نشاسته ذرت را داخل یک ظرف بریزید و بعد هم کمی شیر به آن اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با هم ترکیب شوند و بافت صاف و یکدستی تشکیل شود.

 

مرحله ۵: اضافه کردن نشاسته ذرت به مخلوط

سپس ترکیب نشاسته و شیر را به مخلوط مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند و بعد مخلوط تشکیل شده را با قاشق حسابی هم بزنید تا غلیظ شود وقتی که مخلوط به غلظت مناسب رسید ظرف آن را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

 

مرحله ۶: خنک کردن مخلوط

بعد اجازه دهید تا کمی از حرارت اولیه مخلوط در دمای محیط کم شود و سپس روی ظرف را با یک پلاستیک یا سلفون بپوشانید و آن را در یخچال قرار دهید تا کاملاً خنک شود در این فاصله خمیر هزارلا را روی یک سطح صاف قرار دهید و کاملا باز کنید.

 

مرحله ۷: برش دادن و شکل دادن به خمیر هزارلا

سپس خمیر را با چاقوی تیز به چهار قسمت مساوی و مربعی شکل تقسیم کنید و برش دهید و بعد دو قسمت از برش‌های مربعی شکل خمیر را به شکل مربع‌های توخالی در بیاورید به طوری که یک برش مربعی کوچک‌تر از داخل دو قسمت از خمیرها بیرون بیاورید.

 

مرحله ۸: تهیه و ترکیب برش‌های مربعی

سپس برش‌های مربع‌های توخالی را روی مربع‌های پر قرار دهید و کمی با انگشت روی آن‌ها فشار دهید تا روی هم محکم شوند بعد یک زرده تخم مرغ را داخل یک ظرف بریزید و با چنگال هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شود و بافت آن یکدست شود.

 

مرحله ۹: رومال با زرده تخم‌مرغ

بعد زرده تخم مرغ را با فرچه روی خمیرها بمالید و آن‌ها را رومال کنید و به طوری که سطح خمیرها با زرده تخم مرغ پوشش داده شود سپس یک قالب را با روغن مایع یا کره چرب کنید و یا کاغذ روغنی کف قالب قرار دهید و برش‌های خمیر را با فاصله در آن بچینید.

 

مرحله ۱۰: پختن خمیرها در فر

سپس قالب را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای فر را روی ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا خمیرها به مدت ۳۰ دقیقه در فر بپزند و خوب پف کنند و سطح آنها طلایی رنگ شود و بعد قالب را از فر بیرون بیاورید.

 

مرحله ۱۱: خنک کردن شیرینی و آماده‌سازی کرم

سپس قالب شیرینی‌ها را در دمای محیط قرار دهید تا شیرینی‌ها خنک شوند و سپس به آرامی آن‌ها را از کاغذ روغنی جدا کنید و از داخل قالب بیرون بیاورید و در ظرف دیگری قرار دهید بعد از آن کرم را از یخچال بیرون بیاورید و سپس داخل یک قیف مناسب بریزید.

 

مرحله ۱۲: تزئین شیرینی با کرم و میوه

بعد کرم را روی شیرینی‌ها پایپ کنید به طوری که گودی داخل آن کاملاً با کرم پر شود سپس به دلخواه و سلیقه خودتان چند نوع میوه را تمیز بشورید و خشک کنید و بعد در اندازه‌های کوچک برش دهید و آن‌ها را روی سطح خامه بچینید و شیرینی را تزئین کنید.

 

مرحله ۱۳: تزئین نهایی شیرینی

یک موز را به شکل حلقه‌ای برش بزنید و توت فرنگی‌ها را هم از وسط برش بزنید و نصف کنید و بعد مقداری هم انبه در اندازه‌های کوچک خرد کنید و به شکل ردیفی روی سطح شیرینی‌ها از سه مدل میوه بچینید، سعی کنید از برش‌های نازک میوه استفاده کنید.

 

مرحله ۱۴: انتخاب میوه‌ برای تزئین شیرینی

بهتر است از میوه‌های با بافت یکسان برای تزئین شیرینی‌ها استفاده کنید مثلاً از میوه‌های آبدار مثل طالبی یا هندوانه بهتر است که استفاده نکنید چون آب آن‌ها جذب شیرینی‌ها می‌شود و بافت شیرینی‌ها را به شکل خمیر می‌شود و ظاهر شیرینی خراب می‌شود.

 

مرحله ۱۵: سرو شیرینی‌ها

سپس تعدادی شیرینی میوه‌ای را داخل ظرف مناسب بچینید و این شیرینی خوش طعم و مقوی را به عنوان یک دسر مناسب و شیک برای پذیرایی و مهمانی‌ها به همراه انواع دورچین و مخلفات و سایر دسرها و شیرینی‌های مختلف و متنوع و چای داغ یا قهوه سرو کنید.

اشتراك گذاری نوشته