طرز تهیه پاستا پنه آلفردو

پاستا پنه آلفردو یکی از انواع غذاهای بسیار محبوب ایتالیایی است که امروزه در میان ایرانیان نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است،

مواد لازم برای ۲ نفر

پاستا پنه   ۱ بسته

سینه مرغ ۱ عدد

قارچ         ۸ عدد

سیر          ۲ حبه

آویشن      ۱ قاشق چایخوری

فلفل سیاه  ½ قاشق چایخوری

پنیر پارمزان            ۶ قاشق غذاخوری

خامه        ۲۰۰ گرم

شیر          ۱ فنجان

کره و نمک              به مقدار کافی

طرز تهیه پاستا پنه آلفردو رستورانی

مرحله اول

برای تهیه پاستا پنه ابتدا یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم. در ادامه ۱ قاشق چایخوری نمک برای طعم بهتر پاستا و ۱ قاشق غذاخوری روغن برای اینکه پاستاها به هم نچسبند به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

پس از اینکه آب به نقطه جوش رسید، پاستا را درون قابلمه می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت حدودا ۱۰ دقیقه درون آب جوش بماند. برای اینکه پاستا را به بهترین شکل درست کنیم، بهتر است که زمان پخت آنرا از روی بسته بندی بخوانیم.

 

مرحله سوم

پس از اینکه پاستا نرم شد، آنرا آبکشی می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه سینه مرغ را به صورت تکه های کوچک مثل گوشت خورشتی خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت کم قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در حین داغ شدن روغن، سیرها را درون تابه رنده می کنیم و کمی تفت می دهیم تا عطر سیرها خارج شود. در ادامه تکه های گوشت مرغ را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا کمی سرخ شده و رنگشان تغییر کند.

مرحله پنجم

پس از اینکه رنگ گوشت مرغ تغییر کرد، مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم و در حدی که مواد یکدست شوند، تفت می دهیم. در ادامه تکه های گوشت مرغ را از تابه خار ج می کنیم، سپس تابه را با دستمال تمیز می کنیم.

مرحله ششم

حالا مقداری کره به تابه اضافه می کنیم. در حین ذوب شدن کره، قارچ ها را به صورت ورقه ای خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. در ادامه حرارت را زیاد می کنیم و قارچ ها را به سرعت تفت می دهیم تا آب نیندازند.

مرحله هفتم

پس از اینکه قارچ ها سرخ شدند، تکه های گوشت مرغ را مجددا به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا با قارچ ها ترکیب شوند. در ادامه حرارت را کم می کنیم و شیر را به همراه خامه به تابه اضافه می کنیم.

 

مرحله هشتم

پس از اینکه مواد یکدست شدند، پنیر را به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا مواد با هم مخلوط شوند. در ادامه پاستا را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا پاستا به مواد درون تابه آغشته شود.

 

مرحله نهم

پس از اینکه مواد یکدست شدند، پاستا را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس مقداری آویشن روی آن می پاشیم. برای تزیین روی پاستا می توانیم به سلیقه خود از جعفری خرد شده و پنیر پارمزان استفاده کنیم.

نکات طرز تهیه پاستا پنه آلفردو

جذب نشدن سس پاستا

مهم ترین دلیلی که باعث می شود سس ما به خوبی به خورد پاستا نرود این است که در زمان جوشاندن پاستا بیش از اندازه روغن به آب جوش اضافه کنیم. اگر مقدار روغن موجود در آب جوش زیاد باشد، باعث می شود که پاستاها با یک لایه نازک روغن کاور شوند و سس را جذب نکنند.

له شدن پاستا

توجه داشته باشید که زمان مناسب پخت هر نوع پاستا بر روی بسته بندی آن درج شده است. برای اینکه پاستا بافت خود را حفظ کند، توصیه می شود آنرا بیش از حد درون آب جوش قرار ندهید، چون ممکن است زمان سرو له شود و زیبایی خود را از دست بدهد.

 

قابلمه یا تابه مناسب

یکی از مهم ترین نکات برای تهیه پاستا این است که از قابلمه یا تابه ای مناسب استفاده کنید. حتی اگر احساس می کنید مقدار پاستایی که می خواهید درست کنید کم است هم از قابلمه یا تابه ای بزرگ استفاده کنید تا به راحتی بتوانید پاستا را با دیگر مواد ترکیب کنید.

 

اشتراك گذاری نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *