طرز تهیه کوکوی پفکی

مواد لازم:

سیب زمینی : ۵ عدد متوسط

تخم مرغ : ۳ عدد

پیاز : ۱ عدد متوسط

شوید خشک (اختیاری) : ۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه : به میزان لازم

زردچوبه و روغن سبوس برنج زرین تالیا : به میزان لازم

طرز تهیه :

برای درست کردن کوکو ، به پنج عدد سیب زمینی ، نیاز داریم ، که سیب زمینی ها را پوست می کنیم و می شوییم و داخل قابلمه ای را آب می کنیم و سیب زمینی ها را داخل آن می ریزیم و حدود نیم ساعت اجازه می دهیم بپزند.

بعد از پختن سیب زمینی ها ، اجازه می دهیم تا خنک شوند و بعد از این که خنک شدند ، به وسیله گوشت کوب یا سیب زمینی کوب کاملا له می کنیم تا تکه ای از سیب زمینی در آن ها باقی نماند.

سپس نمک و فلفل و آویشن و در صورت دلخواه کمی دارچین به سیب زمینی های له شده اضافه می کنیم.

بعد یک عدد تخم مرغ را می شکنیم و به مواد سیب زمینی اضافه می کنیم.

حدود صد گرم ، نشاسته ذرت را به مواد سیب زمینی اضافه می کنیم و خوب با قاشق یا دست هم می زنیم تا تمام مواد به خورد هم بروند.

مایه کوکوی آماده شده را حدود نیم ساعت داخل یخچال می گذاریم تا کمی منسجم شود.

بعد از گذشت مدت زمان مورد نظر ، مایه کوکو را از یخچال در آورید ، داخل تابه یا قابلمه مورد نظرتان را روغن بریزید و بعد از داغ شدن روغن سبوس برنج ، از مایه کوکو به اندازه های دلخواه بردارید و داخل روغن بریزید و اجازه دهید تا کاملا پشت و روی کوکوها سرخ شوند.

در صورت دلخواه ، مایه کوکو را داخل قیف بریزید و با هر ماسوره ای که مورد پسند شما می باشد ، داخل روغن ماسوره بزنید و کوکو را سرخ کنید.

♡♡ این کوکو را می توانید با نان باگت و کاهو و خیار شور و گوجه فرنگی و هر سسی که دلخواه شما است و همین طور با یک ترشی مخلوط خوش مزه و عالی 😋 ، نوش جان کنید.

☆☆ البته می توانید وقتی مایه کوکو را داخل قیف ریختید و سرخ کردید ، به عنوان پفک خانگی نیز سرو کنید ، چون با این روش بسیار ترد و عالی خواهد شد و بلافاصله بعد از سرخ شدن ، کاملا نرم و پفکی می شود.

 

اشتراك گذاری نوشته