سیر و لیمو سنگی

سیر و لیمو سنگی از جمله معجون های عالی برای پاکسازی سموم از بدن است. لیمو دارای ویتامین هایی است که در بدن نقش آنتی اکسیدانی بازی می کنند. همچنین سیر علاوه بر داشتن خواص آنتی اکسیدانی دارای خاصیت آنتی باکتریایی و ضد عفونی کنندگی نیز است.

 

این دو ترکیب با یک دیگر یک خوراکی درمانی فوق العاده ای می شوند. چرا که هر دو دارای ترکیباتی هستند که خاصیت درمانی را چند برابر می کند. این خوراکی یک نوع درمان خانگی محسوب می شود که باید با احتیاط از آن مصرف کنید. در ادامه با عملکرد آن بیشتر آشنا خواهید شد.

 

کلیتی از معجون سیر و لیموسنگی

سیر و لیموسنگی ترکیبی قدرتمند است که می تواند به شما کمک کند چربی های ناخواسته را از تمام نقاط بدن حذف کنید. این داروی نه تنها برای کاهش وزن شگفت انگیز است؛ بلکه برای درمان طیف وسیعی از بیماری ها از سرماخوردگی و آنفولانزا گرفته تا کبد چرب و کلسترول بالا نیز موثر است.

اثرات معجزه آسای سیر و لیموسنگی

  1. پایین آوردن کلسترول و چربی

امروزه به دلیل عادات بد غذایی شاهد آن هستیم که بدن بسیاری از افراد تبدیل به یک انبار چربی و کلسترول بد شده است. افرایش چربی و کلسترول بد در بدن و خون موجب بیماری های زیادی از جمله انسداد رگ و عروق می شود.

 

برای درمان کلسترول و چربی های رسوب کرده می توانید از معجون سیر و لیمو با مشورت پزشک استفاده کنید. این معجون به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های بسیار قوی به رسوبات رگ ها و عروق حمله می کنند و بدن را از این مواد مضر و کشنده پاکسازی می کند.

 

نکته: عصاره ی لیموسنگی و سیر دارای خاصیت چربی سوزی بسیار بالایی است. اگر رژیم غذایی مناسبی را دنبال نکنید می تواند موجب اضافه وزن و چاقی شود.

 

  1. درمان التهاب با سیر و لیموسنگی

گرفتگی رگ ها و عروق باعث التهابات در بدن می شود، در نتیجه با از بین رفتن این عارضه بیشتر التهابات بدنی که ناشی از گرفتگی رگ ها است بهبود پیدا خواهد کرد.

معجون سیر و لیموسنگی یک مبارز بسیار قوی برای از بین بردن رسوبات و گرفتگی رگ و عروق محسوب می شود که پس از دوره ی مصرف آن شخص احساس سبکی و سرزندگی خواهد کرد.

  1. ترمیم و بازسازی اعصاب

عصاره ی سیر و لیموسنگی علاوه بر پاکسازی بدن از مواد مضر موجب موارد زیر نیز می شود.

 

بازسازی و ترمیم عصب های آسیب دیده

ترمیم و محافظت از سلول های مغزی

نظم بخشیدن به فعالیت های دستگاه عصبی

بهبود عملکرد دستگاه عصبی

این عصاره دارای آنتی اکسیدان های بسیار قوی و متنوع است. این آنتی اکسیدان ها به دور سلول های بدن از جمله سلول های عصبی می پیچند و از آن ها در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند.

 

همچنین به دلیل دارا بودن ویتامین و مواد معدنی حیاتی در خود قابلیت این را دارند که سلول های آسیب دیده را ترمیم کنند. همچنین عواملی که موجب کند شدن عملکرد سیستم عصبی می شوند را نیز از بین می برد.

 

  1. درمان سنگ کلیه

معجون سیر و لیموسنگی ، سنگ کلیه و سنگ صفرا را از بین می برد، از آن جهت که هم لیمو و هم سیر هر دو این خاصیت را دارند تا رسوبات اضافی و سمی بدن را از بین ببرند، همچنین مصرف این معجون نفخ موجود در بدن را کاملا می خواباند.

نکته: این معجون به شدت ادرار را افزایش می دهد، در نتیجه از طریق دفع ادرار به پاکسازی بدن نیز کمک می کند.

 

  1. بهبود عملکرد معده

معجون سیر و لیموسنگی را بیشتر برای درمان چربی خون می شناسند. اما یکی دیگر از خواص شگفت انگیزش این عصاره این است که می تواند زخم معده را بهبود ببخشد.

جالب است بدانید تحقیقات در این زمینه نشان داده است؛ افرادی که طولانی مدت از این معجون میل می کردند بعد از مدتی علاوه بر بهبود زخم معده شاهد درمان بیماری هایی نظیر زخم های اثنی عشر نیز بوده اند.

 

اما به خاطر داشته باشید برای درمان بیماری هایی نظیر زخم معده و بیماری های گوارشی حتما قبل از مصرف این عصاره با پزشک خود مشورت کنید.

 

طرز تهیه معجون لیموسنگی و سیر

معجون سیر و لیموسنگی بسیار آسان و در زمان کوتاهی درست می شود و خیلی راحت می توانید آن را در خانه تهیه و میل کنید.

 

مواد اولیه:

سیر: ۳۰ حبه

لیموترش (لیمو سنگی): ۵ عدد همراه با پوست بدون هسته

آب: یک لیتر

 

مراحل تهیه مهجون لیموسنگی و سیر:

  1. این مواد را باهم داخل یک مخلوط کن قرار دهید تا کاملا به هم ترکیب شوند، سپس محتویات مخلوط شده را بجوشانید.
  2. در این مرحله به یک پارچه ی بسیار نازک احتیاج دارید تا برای جدا کردن عصاره مواد میکس شده از آن استفاده کنید.
  3. زمانی که عصاره را جدا کردیم . آن را داخل ظرفی در بسته ریخته و در یخچال از آن نگهداری کنید.

نحوه ی مصرف معجون

زمانی که معجون شما آماده شد تا ۳ هفته روزی یک استکان به اختیار خودتان قبل یا بعد از وعده ی غذایی از آن میل کنید.

برای اثر گذاری بهتر، می توانید به مدت سه هفته این عصاره را ناشتا میل کنید.

این کار را تا ۳ هفته ادامه دهید و بعد از آن به بدن خود ۸ روز استراحت دهید، سپس دوباره این کار را انجام دهید تا نتیجه ی مطلوب را بدست آورید.

 

نکته: به یاد داشته باشید سالی یک بار معجون سیر و لیموسنگی را بهتر است استفاده کنید تا بدنتان پاکسازی شود.

 

نکات ضروری در استفاده از سیر و لیموسنگی

نکته ۱: افرادی که ناراحتی معده دارند به هیچ عنوان نباید این معجون را ناشتا مصرف کنند.

 

نکته ۲: ممکن است به خاطر خاصیت اسیدی لیمو ترش معده بسوزد، پس بهتر است میزان مصرف آن را کم کنید. اگر سوزش ها با مصرف روزانه این معجون قطع نشد از خوردن آن خودداری کنید.

 

نکته ۳: هم سیر و هم لیمو ترش سنگی خواصی را دارند که فشار را پایین بیاورند، در نتیجه این معجون برای افرادی که دارای فشار پایین هستند توصیه نمی شود.

 

نکته ۴: ممکن از بعد از مدتی پس از مصرف این معجون دچار سرگیجه و سستی بدن شوید، در این صورت میزان مصرف آن را کم کنید.

 

نکته ۵: با وجود آنکه داخل این عصاره سیر وجود دارد اما به هیچ عنوان با خوردن آن دهانتان بو نخواد گرفت.

 

نکته ۶: از آنجایی که سیر دارای آنتی اکسیدان است همان قدر که برای بدن مفید واقع می باشد، مصرف نامتعادل از آن می تواند به کبد آسیب برساند.

 

در آخر

معجون سیر و لیموسنگی یکی از معجزه آسا ترین عصاره ها برای رفع بیماری و از بین بردن چربی ها و کلسترول است، اما در آخر باز به این نکته باید اشاره کرد، با این که این عصاره عواملی که باعث انسداد رگ می شود را از بین می برد، اما باید برای اطمینان قبل از مصرف آن با دکتر متخصص خود مشورت داشته باشید، به خصوص اگر دارای بیماری قلبی هستید.

منبع : Healthline

اشتراك گذاری نوشته