خواص قارچ کرمینی

قارچ کرمینی چیست؟

قارچ کرمینی از نظر علمی به عنوان قارچ کرمینی شناخته می شود Agaricus bisporus ، قارچ دکمه ای سفید بالغ متوسط. این قارچ ها نمونه های قدیمی تری از قارچ دکمه سفید و نمونه های کمی جوانتر از پورتوبلو هستند. بسیاری از مردم نمی دانند که بسیاری از قارچ های مورد علاقه ما در واقع همان گونه ها هستند که به سادگی برای مدت زمان متفاوتی پیر می شوند.

قارچ های کرمینی قهوه ای هستند و بافت کمی سفت تر و گوشتی تری نسبت به قارچ های سفیدتر جوان دارند ، همراه با طعم خاکی و دلپذیرتر. آنها به دلیل طعم قوی و انعطاف پذیری خود در بسیاری از دستور العمل ها در آشپزی محبوب هستند.

 

ارزش غذایی

از نظر تغذیه ای ، قارچ کرمینی دارای مقدار زیادی مس ، فسفر و سلنیوم و همچنین ویتامین های کمپلکس B ، پتاسیم و روی است. این علاوه بر مقادیر خوب پروتئین ، تقریبا ۱/۲ گرم در هر قارچ متوسط ​​است. این قارچ ها همچنین کالری بسیار کمی دارند و تنها ۱۶ کالری را در یک فنجان تأمین می کنند ، اما سطح بسیار بالایی از ترکیبات پلی فنولیک و سایر آنتی اکسیدان ها را ارائه می دهند.

فواید قارچ کرمینی برای سلامتی

مزایای قارچ کرمینی برای سلامتی شامل توانایی آنها در تسکین التهاب ، محافظت از سلامت قلب و عروق و افزایش سلامت روده است.

 

پتانسیل ضد سرطان

خواص دارویی مختلف انواع خاصی از قارچ در حال حاضر شناخته شده است. با این حال ، حتی قارچ از Agaricus bisporus انواع مختلف خواص ضد سرطانی را به نمایش گذاشته اند. بر اساس یک مطالعه روی حیوانات که در مجله منتشر شده است تغذیه و سرطان گنجاندن این قارچ ها در رژیم غذایی ممکن است برای کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات مفید باشد. مشاهده شد که دارای خواص ضد تکثیر کننده و پروآپوپتوز در موش ها است.

 

سلامت قلب

این قارچ ها با داشتن مقادیر مناسبی فیبر غذایی و همچنین اسید گالیک ، فلاونوئیدها ، پتاسیم و سلنیوم ، محافظ همه جانبه ای برای سلامت قلب هستند و توانایی کاهش کلسترول ، کاهش فشار خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را دارند. همان زمان!

خستگی

قارچ در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار م knownثر است ، که می تواند اطمینان حاصل کند که منابع بدن به طور عاقلانه مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این ، این قارچ ها سرشار از ویتامین B هستند که می تواند متابولیسم را تحریک کرده و تولید انرژی را بهبود بخشد. بیماریهای مزمن که با سلامت متابولیک ضعیف ارتباط دارند شامل چاقی ، فشار خون بالا ، سندرم متابولیک ، پیری زودرس و زوال عقل است.

 

مسائل گوارشی

ترکیب سلنیوم و آنتی اکسیدان های مختلف در این قارچ ها می تواند در برابر سندرم روده نشت کننده ، یک بیماری بسیار شایع گوارشی ، محافظت کند. با تقویت یکپارچگی مخاط معده ، می توانید جذب مواد مغذی و سلامت کلی روده را افزایش دهید.

منبع : لیموگز

اشتراك گذاری نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *