خواص فلفل کاین

فلفل کاین چیست و چه فوایدی برای بدن دارد؟

فلفل کاین یکی از انواع فلفل قرمز تند است که به عنوان یک ادویه پرکاربرد شناخته شده و ارتباط نزدیکی با فلفل دلمه ای و فلفل هالوپینو دارد. فلفل کاین عموما به رنگ قرمز دیده می شود، باریک و بلند بوده و سر آن کمی خمیده می شود، پوست آن موج دار است و از ساقه آویزان می شود.

 

فلفل کاین به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و کپسایسین که دارد باعث لاغری و کاهش وزن می شود، فشار خون بالا را کاهش داده و برای درمان پسوریازیس مفید است. در طب سنتی از فلفل کاین برای بهبود گردش خون در بدن و افزایش اشتها استفاده می شود.

 

در ادامه همراه کوکا باشید تا با تمامی فواید فلفل کاین برای سلامتی بدن و نحوه مصرف آن بیشتر آشنا شوید؛

 

فواید دارویی و درمانی فلفل کاین برای سلامتی

  1. لاغری و کاهش وزن

کپسایسین موجود در فلفل کاین دارای خاصیت تقویت کننده متابولیسم بدن است. این ماده به افزایش گرمای بدن کمک کرده و باعث می شود کالری بیشتری در روز بسوزانید.

 

در یک مطالعه مشخص شده افرادی که صبحانه ای حاوی کپسایسین استفاده می کنند در مقایسه با افرادی که صبحانه مصرف نمی کنند ۵۱٪ کالری بیشتری می سوزانند.

 

همچنین این مهم است که بدانید افرادی که مرتبا فلفل کاین مصرف می کنند به مرور زمان افزایش متابولیسم بدن را دریافت نمی کنند، زیرا بدن با اثرات آن سازگار می شود.

 

گفته می شود که فلفل کاین به دلیل مقادیر بالای کپسایسین که دارد با کاهش اشتها و جلوگیری از پرخوری باعث لاغری و کاهش وزن افراد می شود. چگونگی انجام این کار کاملا قابل درک نیست اما یک مطالعه نشان داده که فلفل کاین تولید هورمون گرلین را کاهش می دهد.

 

یک مطالعه نشان داده افرادی که کپسایسین مصرف می کنند در طی روز نسبت به افراد دیگر کمتر غذا می خورند.

 

  1. فشار خون

مطالعات حیوانی نشان داده اند که کپسایسین موجود در فلفل کاین ممکن است فشار خون بالا را کاهش دهد.

 

یک مطالعه در موش های مبتلا به فشار خون بالا نشان داده که مصرف طولانی مدت ادویه های رژیمی حاوی کپسایسین به کاهش فشار خون بالا کمک می کند.

 

یک مطالعه دیگر نشان داد که کپسایسین به آرامش رگ های خونی در خوک ها کمک کرده و منجر به کاهش فشار خون بالا می شود.

 

  1. معده و دستگاه گوارش

گفته می شود که فلفل کاین ممکن است به تقویت دفاع معده در برابر عفونت ها، افزایش تولید مایعات گوارشی و کمک به انتقال آنزیم ها به معده کمک کرده و باعث بهبود هضم غذا شود.

 

در حالی که برخی بر این باورند که غذای تند ممکن است باعث زخم معده شود یک مطالعه نشان داده که کپسایسین موجود در فلفل کاین در واقع می تواند به کاهش خطر ابتلا به زخم معده کمک کند.

 

  1. مسکن طبیعی

کپسایسین هنگامی که مانند یک کرم به صورت موضعی استفاده می شود دارای خاصیت تسکین دهنده درد می باشد.

 

این امر به این دلیل است که کپسایسین به کاهش مقدار ماده P، نوروپپتید تولید شده از بدن که برای انتقال درد به مغز ارسال می شود، کمک می کند. هنگامی که ماده P کمتری تولید شود، دیگر سیگنال های درد نمی توانند به مغز برسند و احساس درد کاهش می یابد.

 

کپسایسین به عنوان یک پماد و کرم موضعی برای کاهش درد مفاصل و ماهیچه ها، کاهش درد کمر، درد بعد از عمل و درد ناشی از زونا استفاده می شود.

توجه داشته باشید که کرم کپسایسین را نباید بر روی زخم های باز یا شکستگی ها بمالید.

  1. سرطان

کپسایسین موجود در فلفل کاین ممکن است با حمله به مسیر های مختلفی که در روند رشد سلول های سرطانی نقش دارند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

 

در حقیقت، مطالعات بر روی حیوانات نشان داده اند که کپسایسین می تواند رشد سلول های سرطانی را کند کرده و حتی باعث مرگ سلولی در بسیاری از انواع مختلف سرطان از جمله سرطان پروستات، لوزالمعده و پوست شود.

 

خواص فلفل کاین برای پوست

  1. درمان پسوریازیس

گفته می شود که کرم کپسایسین می تواند به تسکین خارش و بهبود ظاهر مناطق آسیب دیده پوست در افراد مبتلا به پسوریازیس کمک کند.

 

یک مطالعه نشان داده که بیماران مبتلا به پسوریازیس تحت درمان با کرم کپسایسین نسبت به بیمارانی که کرم دارونما دریافت کرده اند، کاهش قابل توجهی در قرمزی پوست نشان می دهند.

 

عوارض و مضرات فلفل کاین

آلرژی و حساسیت

کپسایسین موجود در فلفل کاین می تواند در برخی افراد باعث آلرژی و حساسیت شود که با علائمی مانند سوزش معده و افزایش اسید معده مشخص می شود.

 

تداخل دارویی

فلفل کاین ممکن است با برخی دارو های کاهش دهنده فشار خون تداخل داشته باشد.

 

همچنین توصیه می شود افرادی که از وارفارین به عنوان رقیق کننده خون استفاده می کنند قبل از مصرف فلفل کاین با پزشک مشورت کنند.

 

طبع فلفل کاین چیست؟

طبیعت و مزاج فلفل کاین گرم و خشک می باشد. فلفل کاین سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین A، ریبوفلاوین، ویتامین B6، ویتامین C، ویتامین E، ویتامین K، منگنز، پتاسیم و کپسایسین است.

 

فلفل کاین بومی آمریکای مرکزی و جنوبی است که در قرن ۱۵ توسط کریستوفر کلمب به اروپا آورده شد. در واقع نام فلفل کاین از شهری در گویان فرانسه گرفته شده است.

 

طریقه مصرف فلفل کاین

فلفل کاین به شکل فلفل تازه، ادویه و مکمل موجود است

فلفل کاین را به شکل ادویه می توان برای تهیه انواع غذا، سس و حتی برخی نوشیدنی ها به کار برد

از طرفی می توانید فلفل های تازه کاین را خرد کرده و آن ها را به سالاد اضافه کنید

ارزش غذایی فلفل کاین (یک قاشق غذا خوری معادل ۵ گرم)

کالری : ۱۷

چربی : ۱ گرم

کربوهیدرات : ۳ گرم

پروتئین : ۰.۶ گرم

فیبر : ۱.۴ گرم

 

منبع : کوکا

اشتراك گذاری نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *