ارده کنجد و شیره خرما

چرا ارده کنجد و شیره خرما به بمب انرژی معروف است؟

ارده کنجد و شیره خرما، یک ترکیب خوشمز و مقوی مخصوصا برای روزهای سرد سال است. ارده و شیره خرما سرشار از انرژی است که از ترکیب ارده کنجد و عصاره خرما بدست می آید. ارده کنجد تقریبا ته مزه تلخی دارد که با شیره خرما این تلخی کاملا از بین می رود و یک طعم شیرین را به جا می گذارد.ارده کنجد و شیره خرما به بمب انرژی معروف است.

ارده کنجد و شیره خرما چگونه تهیه می شود؟

ارده از دانه های آسیاب شده کنجد بدست می آید. در چند مرحله این دانه ها آسیاب می شود و در نهایت  به یک مایع با بافت نرم و یکدست تبدیل می شود. ارده کنجد سرشار از کربوهیدرات،پروتئین گیاهی،فیبر و کالری بالایی است. دارای ویتامین هایی مانند B1،B6،فسفر منگنز،آهن، روی،سدیم و … می باشد.

 

شیره خرما از خرما گرفته می شود . خرما یک میوه ای است که بسیار مقوی و دارای آهن، پتاسیم، روی، منگنز و ویتامین های A،B وE  است . همچنین منبع خوبی از فیبر را دارد. ما خرما را با پر انرژی بودن می شناسیم . شیره خرما یکی از مقوی ترین شیره ها است.شیره خرما یک عصاره غلیظ است که طی چند مرحله از خرما بدست می آید.

 

خواص شیره خرما

شیره خرما دارای خواص زیادی است. برای افرادی که مشکلات گوارشی دارند مناسب است. باعث تولید باکتری مفید در روده می شود و از درد و التهاب آن جلوگیری می کند . ترکیب ارده کنجد و شیره خرما در وعده صبحانه سالم انرژی کافی را تا زمان وعده اصلی ناهار به شما می رساند . اگر به دنبال کاهش وزن هستید این ترکیب به علت داشتن فیبر زیاد احساس سیری طولانی مدتی به شما می دهد و هوس شما برای خوردن تنقلات غیر سالم را ازبین می برد.

 

آیا همه افراد مجاز به خوردن ارده کنجد و شیره خرما هستند؟ کسانی که بیماری دیابت دارند می توانند ارده کنجد و شیره خرما مصرف کنند؟در این مقاله در مورد  خواص ارده کنجد و شیره خرما برای همه سنین صحبت می کنیم.

 

کالری ارده کنجد و شیره خرما

هر قاشق ارده کنجد دارای ۹۰ کالری است . ارده کنجد فاقد کلسترول است . میزان قند موجود در آن ۰.۱ درصد است.که مصرف ان برای دیابتی ها مانعی ندارد.اگر شیره خرما و ارده به نسبت مساوی ترکیب شوند  یک قاشق غذاخوری و ۱۰۰ گرم شیره خرما به ترتیب دارای ۴۵ و ۳۳۰ کالری هستند. ارده کنجد و شیره خرما  با هم بمب انرژی را می سازند که مصرف متعادل آن در روز شما را قوی می کند . بعد از خوردن این ترکیب با فعالیت ها و ورزش هایی مانند دوچرخه سواری،شنا،طناب زدن،پیلاتس،دویدن می توانید آن را به راحتی بسوزانید.

 

در این مقاله می خوانید : خواص درمانی ارده شیره چیست؟

 

ارده کنجد و شیره خرما برای دیابت ضرر دارد؟

قند موجود در ارده کنجد به تنهایی برای افراد دیابتی مشکلی ایجاد نمی کند .همچنین شیره خرما دارای قند بدون ضرر است که از ترکیب گلوکز و ساکارز تشکیل شده است برای افراد دیابتی ضرر کمتری دارد اما در مصرف آن باید احتیاط کنید و کمتر از شیره خرما استفاده کنید.

 

آیا ارده کنجد و شیره خرما برای چاقی مناسب است؟

اگر به دنبال اضافه وزن هستید و کمبود وزن دارید ترکیب ارده کنجد و شیره خرما برای شما بسیار موثر است . ارده کنجد طبع گرمی دارد. در کنار شیره خرما، عسل طبیعی ، شیره انگور برای اضافه وزن مناسب است. دارای کالری بالایی است . ارده کنجد و شیره خرما دارای آهن ،فسفر،املاح معدنی و انواع ویتامین ها می باشند که به شما انرژی کافی را در طول روز میدهد و مصرف آن در رژیم غذایی روزانه  به مرور باعث اضافه وزن و چاقی می شود.

 

خاصیت ارده کنجد و شیره خرما برای ورزشکاران

ورزشکاران مخصوصا کسانی که ورزش هایی مانند بدنسازی را انجام میدهند به مواد غذایی با کالری بالا نیاز دارند تا بتوانند تمرینات خود را به خوبی انجام دهند. ارده کنجد و شیره خرما یک منبع غذایی بسیار مقوی برای ورزشکاران است که انرژی لازم را به آنها در طول ورزش منتقل می کند. سرشار از پروتئین،فیبر،آهن،روی ،چربی و قند کم است . این ترکیب به مرور باعث عضله سازی و رشد ماهیچه ها می شود . قدرت بدنی فرد را بالا می برد . ارده و شیره یک گزینه عالی برای ورزشکاران قبل از تمرین است.

 

ارده کنجد و شیره خرما برای سرما خوردگی

ارده وشیره به دلیل داشتن اسیدهای چرب سالم مانند امگا ۶ و امگا ۳ باعث جلوگیری از عفونت بدن می شوند . این ترکیب برای فصل های سرد سال که سرما خوردگی در آن شیوع پیدا می کند بسیار مناسب است. مخصوصا برای کودکان که بدن ضعیف تری دارند و زودتر به سرما خوردگی مبتلا می شوند. سیستم ایمنی بدن را قوی می کند و مانع ورد ویروس سرما خوردگی و آنفلونزا به بدن می شود.به دلیل داشتن طبع گرم سرشار از انرژی است.

ارده کنجد و شیره خرما برای زنان

زنان در طول دوره قاعدگی خود ممکن است دچار ضعف ، بیحالی و فقر آهن شوند و نیاز به مواد غذایی مقوی در روزهای قاعدگی دارند که انرژی لازم را به آنها بدهد .شیره خرما  و ارده کنجد به دلیل داشتن آهن و فولات فراوان، منبع غذایی مناسبی برای زنان است . مصرف آن مانع از بیماری کمبود آهن و کم خونی  می شود.از بیماری های زنانه جلوگیری می کند.برای زنان باردار و شیره ده به دلیل تامین بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی  نیز مناسب است.

 

در این مقاله بخوانید : فواید ارده برای زنان باردار

ارده کنجد و شیره خرما را ازکجا بخریم؟

در هنگام خرید ارده کنجد و شیره خرما دقت داشته باشید که کاملا طبیعی و ارگانیک باشند.روی بسته ها را مشاهده کنید که مواد افزودنی،قند ،نمک و مواد نگه دارنده نداشته باشند . بهترین ارده کنجد و شیره خرما، فقط از دو ترکیب کنجد و خرما تهیه و به فروش می رسد.اگر به دنبال خرید ارده شیره طبیعی بدون مواد صنعتی هستید انواع شیره و ارده در فروشگاه هایپر ارگانو موجود می باشد.

 

منبع : هایپر ارگانیک

اشتراك گذاری نوشته