کیک شیفون پرتقالی

طرز تهیه کیک شیفون پرتقالی

کیک شیفون پرتقالی یکی از انواع کیک های بسیار خوشمزه و ساده بین المللی است که در دسته بندی کیک های اسفنجی قرار می گیرد.

مواد لازم کیک شیفون پرتقالی

شکر      ۱٫۵ پیمانه

تخم مرغ  ۶ عدد

وانیل      نوک قاشق چایخوری

روغن سبوس برنج زرین تالیا –           ½ پیمانه

آب پرتقال ¾ پیمانه

رنده پوست پرتقال   ۱ عدد پرتقال

نمک      ¼ قاشق چایخوری

آرد        ۲ و ¼ پیمانه

بکینگ پودر         ۲ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک شیفون پرتقالی

مرحله اول

برای تهیه کیک شیفون با طعم پرتقالی اولین کاری که انجام می دهیم روشن کردن فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد است تا زمان آماده شدن مایه کیک معطل نشویم. در ادامه یک قالب مناسب با قطر ۲۸ تا ۳۰ سانت را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم.

 

مرحله دوم

در این مرحله زرده و سفیده های تخم مرغ ها را از هم جدا می کنیم، سپس سفیده ها را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن مخلوط می کنیم تا کف کنند، سپس یک سوم از شکر را کم کم اضافه کره و مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

پس از اینکه سفیده تخم مرغ به طور کامل فرم گرفت، آنرا درون یخچال قرار می دهیم. در ادامه زرده تخم مرغ را به همراه باقیمانده شکر داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم و با دور تند همزن مخلوط می کنیم تا بافت شان یکدست شود.

مرحله چهارم

در این مرحله وانیل و رنده پوست پرتقال را اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا با دیگر مواد یکدست شوند. در ادامه روغن سبوس برنج زرین تالیا و آب پرتقال را به کاسه افزوده و در حدی که مواد یکدست شوند، آنها را مخلوط می کنیم.

 

مرحله پنجم

حالا آرد را با بکینگ پودر و نمک ترکیب کرده، سپس روی مواد درون کاسه الک می کنیم و با لیسک مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا بافت شان یکدست شود. در ادامه سفیده تخم مرغ را از یخچال خارج می کنیم.

 

مرحله ششم

در این مرحله سفیده تخم مرغ را در سه مرحله به مواد درون کاسه اضافه کرده و با لیسک از یک سمت مواد را مخلوط می کنیم تا بافت شان یکدست شود. در ادامه مایه کیک را درون قالب ریخته و در فر قرار می دهیم.

مرحله هفتم

پس از گذشت ۴۵ دقیقه کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست می کنیم و در صورتی که به طور کامل پخته بود از فر خارج می کنیم. پس از اینکه کیک به طور کامل خنک شد، آنرا از قالب خارج کرده و به صورت دلخواه برش می زنیم.

 

اشتراك گذاری نوشته